Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2765
Title: Прагмалингвистические основы ребрендинга
Other Titles: Paralinguistic bases of rebrandign
Authors: Антонова, Ю. А.
Antonova, Y. A.
Issue Date: 2009
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Антонова Ю. А. Прагмалингвистические основы ребрендинга / Ю. А. Антонова // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2009. — Вып. 3. — С. 10-14.
Abstract: Pragmatic and linguistic approach makes it possible to analyze brand as a word, taking into consideration factor of addressee, purpose and result of communication. In some cases it is necessary to change brand, i.e. to rebrand. The article gives examples of rebranding and it is proved that marketing is inseparably connected with linguistics and psycholinguistics.
Прагмалингвистический подход позволяет изучить бренд как слово, учитывая фактор адресата, цели и результаты коммуникации. В некоторых случаях бренд приходится менять, то есть производить ребрендинг. В статье даются примеры ребрендинга и показана неразрывная связь маркетингового процесса с лингвистикой и психолингвистическими процессами.
Keywords: BRAND
SLOGAN
REBRANDING
LEXICAL MEANING OF A WORD
LINGUISTICS
БРЕНД
СЛОГАН
РЕБРЕНДИНГ
ЛЕКСИЧЕСКОЕ ЗНАЧЕНИЕ СЛОВА
ЛИНГВИСТИКА
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2765
Origin: Лингвокультурология. Вып. 3. — Екатеринбург, 2009.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2009-03-02.pdf110,24 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.