Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2779
Title: Педагогическое взаимоотношение: неравновесие равновесного
Other Titles: Pedagogical interaction: disbalance of balanced
Authors: Попов, Л. Н.
Popov, L. N.
Issue Date: 2009
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Попов Л. Н. Педагогическое взаимоотношение: неравновесие равновесного / Л. Н. Попов // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2009. — Вып. 3. — С. 156-160.
Abstract: In modern Pedagogy interaction and communication of a teacher and child is based on equality although the teacher has guiding role. The article is devoted to the study of speech, which is a chief instrument of communication of teacher and pupil, in which voice, intonation, meaning are merged.
В современной педагогике важно равноправное взаимодействие и общение педагога и ученика при руководящей роли педагога. Статья посвящена исследованию речи как главного инструмента общения педагога и ученика, где голос, интонация, смысл слиты воедино.
Keywords: SPEECH
INTONATION
CONNOTATION
PERSONALITY
CONNOTATIVE-MEANINGFUL CONTENT
РЕЧЬ
ИНТОНАЦИЯ
КОННОТАЦИЯ
ЛИЧНОСТЬ
КОННОТАТИВНО-СМЫСЛОВОЕ СОДЕРЖАНИЕ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2779
Origin: Лингвокультурология. Вып. 3. — Екатеринбург, 2009.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2009-03-15.pdf104,42 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.