Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12620
Title: Инновационная технология обучения детей с ОВЗ грамоте средствами "Телесной азбуки"
Other Titles: Innovative technology of teaching reading and writing to children with disabilities by means of body language
Authors: Дмитриев, А. А.
Dmitriev, A. A.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Дмитриев А. А. Инновационная технология обучения детей с ОВЗ грамоте средствами "Телесной азбуки" / А. А. Дмитриев // Специальное образование. — 2019. — № 2 (54). — С. 27-38.
Abstract: В статье представлена инновационная технология обучения детей с ОВЗ грамоте, основанная на комплексном подходе к процессу формирования грамотности.
Renovation of the forms, methods, content and technologies of teaching children of both school and preschool ages is carried out under the “Law on Education in the Russian Federation” and according to the modern tendencies of realization of the competence-based approach to education, because the new education paradigm presupposes acquisition of the competences which would make up the basis for high quality preparation of the child for real life. The article analyzes modern psycho-pedagogical technologies of teaching children and promoting their health. It actually shows that teaching and health promotion are, in real practice, separate processes disconnected from each other, with the exception of some hygienic aspects of education. And the modern level of scientific-methodolo­gical research in general and special pedagogy in particular makes it possible to enter unique innovative avenues of learning, search for integrative approaches with the purpose of optimization of the rehabilitation-educational process not only without reducing the level of education quality but actually raising it to a new height.
Keywords: ТЕЛЕСНАЯ АЗБУКА (ИННОВАЦИОННАЯ ТЕХНОЛОГИЯ)
ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ДЕТИ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ
ОВЗ
ОГРАНИЧЕННЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ ЗДОРОВЬЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ
ИННОВАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ОБУЧЕНИЯ
ОБУЧЕНИЕ ГРАМОТЕ
КОМФОРТНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ
ДВИГАТЕЛЬНАЯ АКТИВНОСТЬ
РУССКИЙ ЯЗЫК
ДОШКОЛЬНИКИ
ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧРЕЖДЕНИЯ
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
КОМПЛЕКСНЫЙ ПОДХОД
ФОРМИРОВАНИЕ ГРАМОТНОСТИ
КОРРЕКЦИОННО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
РАЗВИТИЕ РЕЧИ
ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
СРЕДСТВА ОБУЧЕНИЯ
НАЧАЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ РУССКОМУ ЯЗЫКУ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА
CHILDREN WITH DISABILITIES
SEND
DISABILITIES
PEDAGOGICAL INNOVATIONS
INNOVATIVE TECHNOLOGIES
COMFORTABLE LEARNING ENVIRONMENT
PSYCHO-PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES
MOTOR ACTIVITY
INNOVATIVE TEACHING TECHNOLOGIES
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12620
DOI: 10.26170/sp19-02-03
Origin: Специальное образование. 2019. № 2 (54)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2019-02-03.pdf487,72 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.