Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12623
Title: Структура лексико-семантического поля эмотивной лексики у младших школьников с психической депривацией
Other Titles: Structure of the lexico-semantic field of emotive vocabulary in psychologicaly deprived junior schoolchildren
Authors: Лопатина, Л. В.
Ковалева, М. В.
Lopatina, L. V.
Kovaleva, M. V.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Лопатина Л. В. Структура лексико-семантического поля эмотивной лексики у младших школьников с психической депривацией / Л. В. Лопатина, М. В. Ковалева // Специальное образование. — 2019. — № 2 (54). — С. 65-73.
Abstract: Social orphanhood has a negative impact on the entire process of psychological development of children. Children without parental care are less prepared to organize and establish social relationships, have a low status in the system of interpersonal relations, and demonstrate aggression and inability to take socially competent decisions in acute situations. Social orphanhood should be considered as an object of interdisciplinary research, one of the important aspects of which is the psycho-pedagogical aspect allowing pedagogues to consider its consequences for speech development and social adaptation.
В статье рассматривается проблема речевого развития детей младшего школьного возраста с психической депривацией.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
СОЦИАЛЬНОЕ СИРОТСТВО
ПСИХИЧЕСКАЯ ДЕПРИВАЦИЯ
ДЕТИ-СИРОТЫ
ЭМОЦИОНАЛЬНЫЕ СОСТОЯНИЯ
ЭМОТИВНАЯ ЛЕКСИКА
ДЕТСКАЯ РЕЧЬ
РАЗВИТИЕ РЕЧИ
ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧЕСКИЕ ПОЛЯ
ЛЕКСИЧЕСКИЕ ОШИБКИ
ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
НАРУШЕНИЯ ЭМОТИВНОЙ ЛЕКСИКИ
ДЕТСКИЕ ЭМОЦИИ
ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА
РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
УСТНАЯ РЕЧЬ
ЛОГОПЕДИЯ
JUNIOR SCHOOLCHILDREN
SOCIAL ORPHANHOOD
PSYCHOLOGICAL DEPRIVATION
EMOTIONAL STATE
EMOTIVE VOCABULARY
LEXICO-SEMANTIC FIELD
EMOTIONS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/12623
DOI: 10.26170/sp19-02-06
Origin: Специальное образование. 2019. № 2 (54)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2019-02-06.pdf468,02 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.