Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13225
Title: | Руководство семейным воспитанием позднооглохших детей |
Other Titles: | Family education monitoring of children with late onset hearing loss |
Authors: | Красильникова, О. А. Пенин, Г. Н. Свердлов, А. З. Krasil'nikova, O. A.. Penin, G. N. Sverdlov, A. Z. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Красильникова О. А. Руководство семейным воспитанием позднооглохших детей / О. А. Красильникова, Г. Н. Пенин, А. З. Свердлов // Специальное образование. — 2019. — № 4 (56). — С. 146-155. |
Abstract: | The article discusses longstanding experience of monitoring family education of children with late onset hearing loss and analyzes the main spheres of work with deaf children and their parents. В статье рассматриваются основные направления работы с детьми, утратившими слух, и их родителями. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ СЕМЕЙНОЕ ВОСПИТАНИЕ И ОБРАЗОВАНИЕ ПОЗДНООГЛОХШИЕ ДЕТИ СУРДОПЕДАГОГИКА ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ СЛУХА НАРУШЕНИЯ СЛУХА ПОТЕРЯ СЛУХА ГЛУХИЕ ДЕТИ СЛУХОВЫЕ НАРУШЕНИЯ СЕМЕЙНОЕ ВОСПИТАНИЕ ДЕТСКО-РОДИТЕЛЬСКИЕ ОТНОШЕНИЯ ОПЫТ РАБОТЫ ЧТЕНИЕ ПО ГУБАМ ПСИХОКОРРЕКЦИОННАЯ ПОМОЩЬ ПСИХОКОРРЕКЦИОННАЯ РАБОТА НАПРАВЛЕНИЯ РАБОТЫ РАБОТА С ДЕТЬМИ РАБОТА С РОДИТЕЛЯМИ ФОРМЫ РАБОТЫ CHILDREN WITH LATE ONSET HEARING LOSS SURDOPEDAGOGY CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENTS FAMILY EDUCATION SPECIAL EDUCATION VERBAL COMMUNICATION LIP-READING PSYCHOLOGICAL REHABILITATION |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13225 |
DOI: | 10.26170/sp19-04-12 |
Origin: | Специальное образование. 2019. № 4 (56) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2019-04-12.pdf | 656,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.