Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13228
Title: Основные направления развития связной речи у дошкольников с общим недоразвитием речи: (на материале детской художественной литературы)
Other Titles: Main areas of coherent speech rehabilitation in preschool children with general speech underdevelopment
Authors: Арсеньева, М. В.
Баряева, Л. Б.
Arsen'eva, M. V.
Baryaeva, L. B.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Арсеньева М. В. Основные направления развития связной речи у дошкольников с общим недоразвитием речи : (на материале детской художественной литературы) / М. В. Арсеньева, Л. Б. Баряева // Специальное образование. — 2019. — № 4 (56). — С. 17-26.
Abstract: The study is devoted to the solution of the problem of improvement of the content and organization of rehabilitation-educational work on the development of coherent speech in preschool children with speech disorders by means of children's fiction, which ensures comprehensive development of senior preschoolers with general speech underdevelopment.
В данной статье рассматривается коррекционно-развивающая работа по развитию связной речи дошкольников с речевыми нарушениями средствами детской художественной литературы.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ
НАРУШЕНИЯ РЕЧИ
ОНР
ОБЩЕЕ НЕДОРАЗВИТИЕ РЕЧИ
ДОШКОЛЬНАЯ ЛОГОПЕДИЯ
СТАРШИЕ ДОШКОЛЬНИКИ
СВЯЗНАЯ РЕЧЬ
РАЗВИТИЕ РЕЧИ
ДЕТСКАЯ РЕЧЬ
ДЕТСКАЯ ЛИТЕРАТУРА
ПЕРЕСКАЗЫ
КОРРЕКЦИОННО-РАЗВИВАЮЩАЯ РАБОТА
ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ РАБОТА
CHILDREN WITH SPEECH DISORDERS
SPEECH DISORDERS
GSU
GENERAL SPEECH UNDERDEVELOPMENT
PRESCHOOL LOGOPEDICS
PRESCHOOL CHILDREN
COHERENT SPEECH
SPEECH DEVELOPMENT
CHILDREN'S LITERATURE
RETELLING
РЕЧЕВЫЕ НАРУШЕНИЯ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13228
DOI: 10.26170/sp19-04-02
Origin: Специальное образование. 2019. № 4 (56)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2019-04-02.pdf662,23 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.