Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13233
Title: Опасные ситуации: эмоциональное отношение и способы реагирования детей с сохранным и нарушенным интеллектом
Other Titles: Dangerous situations: emotional attitude and methods of response of children with intact and impaired intelligence
Authors: Фатихова, Л. Ф.
Fatikhova, L. F.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Фатихова Л. Ф. Опасные ситуации: эмоциональное отношение и способы реагирования детей с сохранным и нарушенным интеллектом / Л. Ф. Фатихова // Специальное образование. — 2019. — № 4 (56). — С. 71-86.
Abstract: В статье рассматривается психологическая безопасность и безопасное поведение детей младшего школьного возраста с нарушением интеллекта.
The article considers the problem of studying safety and safe behavior in psychological science. The authors make a brief review of the studies of psychological safety and safe behavior of children with intellectual disabilities and of the approaches and methods used in such studies.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ПСИХОЛОГИЯ
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
ОПАСНЫЕ СИТУАЦИИ
БЕЗОПАСНОЕ ПОВЕДЕНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ БЕЗОПАСНОСТИ
ОЛИГОФРЕНОПЕДАГОГИКА
НАРУШЕНИЯ ИНТЕЛЛЕКТА
ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЕ НАРУШЕНИЯ
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ ИНТЕЛЛЕКТА
ЭМОЦИОНАЛЬНЫЕ СОСТОЯНИЯ
СПОСОБЫ РЕАГИРОВАНИЯ
ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
УМСТВЕННО ОТСТАЛЫЕ ДЕТИ
УМСТВЕННАЯ ОТСТАЛОСТЬ
DANGEROUS SITUATIONS
SAFE BEHAVIOR
OLYGOPHRENOPSYCHOLOGY
INTELLECTUAL DISABILITIES
JUNIOR SCHOOLCHILDREN
CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES
EMOTIONAL STATES
METHODS OF RESPONSE
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13233
DOI: 10.26170/sp19-04-07
Origin: Специальное образование. 2019. № 4 (56)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2019-04-07.pdf795,08 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.