Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13853
Title: Функциональная асимметрия мозга: новые возможности в дефектологии
Other Titles: Functional asymmetry of the brain: new opportunities in defectology
Authors: Лукьянова, И. Е.
Сигида, Е. А.
Утенкова, С. Н.
Luk'yanova, I. E.
Sigida, E. A.
Utenkova, S. N.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Лукьянова И. Е. Функциональная асимметрия мозга: новые возможности в дефектологии / И. Е. Лукьянова, Е. А. Сигида, С. Н. Утенкова // Специальное образование. — 2020. — № 2 (58). — С. 62-72.
Abstract: The paper also raises the question of the need to take into account functional asymmetry of the brain when working with children with special educational needs. It is proved that disintegration of the hemispheres of the brain can cause the emergence of mental underdevelopment and learning disabilities, which brings about the need to develop a differentiated approach to the education of children with special educational needs and to carry out a corresponding study in the field of defectology.
Статья посвящена изучению функциональной асимметрии головного мозга у детей с задержкой речевого роазвития.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ШКОЛЬНИКИ
ЛОГОПЕДИЯ
НАРУШЕНИЯ РЕЧИ
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ
ВЫСШИЕ ПСИХИЧЕСКИЕ ФУНКЦИИ
ГОЛОВНОЙ МОЗГ
МОЗГОВЫЕ МЕХАНИЗМЫ
МЕЖПОЛУШАРНАЯ АСИММЕТРИЯ
ПОЛУШАРИЯ ГОЛОВНОГО МОЗГА
ФУНКЦИОНАЛЬНАЯ АСИММЕТРИЯ МОЗГА
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ПОЗНАВАТЕЛЬНЫЕ ПРОЦЕССЫ
ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
УМСТВЕННОЕ РАЗВИТИЕ
ПСИХИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ
УМСТВЕННАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
РЕЧЕВЫЕ НАРУШЕНИЯ
ЗАДЕРЖКА РЕЧЕВОГО РАЗВИТИЯ
ДЕТСКАЯ РЕЧЬ
РАЗВИТИЕ РЕЧИ
FUNCTIONAL BRAIN ASYMMETRY
SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
CLINICO-PEDAGOGICAL ANALYSIS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13853
DOI: 10.26170/sp20-02-06
Origin: Специальное образование. 2020. № 2 (58)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2020-02-06.pdf408,55 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.