Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14470
Title: Изучение представлений родителей и педагогов о слухоречевом развитии детей с кохлеарными имплантами, обучающихся в школе для слабослышащих и позднооглохших
Other Titles: A study of the ideas of parents and pedagogues about auditory and speech development of children with cochlear implants learning at a school for pupils with partial or late onset hearing loss
Authors: Мотовилова, Ю. В.
Красильникова, О. А.
Motovilova, Y. V.
Krasil'nikova, O. A.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Мотовилова Ю. В. Изучение представлений родителей и педагогов о слухоречевом развитии детей с кохлеарными имплантами, обучающихся в школе для слабослышащих и позднооглохших / Ю. В. Мотовилова, О. А. Красильникова // Специальное образование. — 2020. — № 3 (59). — С. 63-72.
Abstract: The aim of the given study is to define and describe the ideas of parents and surdopedagogues about auditory and speech development of junior school children with cochlear implants learning at a school for pupils with partial or late onset hearing loss. The ideas are collected via the method of questionnaire.
В статье рассматриваются представления родителей и сурдопедагогов о слухоречевом развитии младших школьников с кохлеарными имплантами.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
СЕМЕЙНОЕ ВОСПИТАНИЕ И ОБРАЗОВАНИЕ
СУРДОПЕДАГОГИКА
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ СЛУХА
СЛУХОВЫЕ НАРУШЕНИЯ
НАРУШЕНИЯ СЛУХА
СЛАБОСЛЫШАЩИЕ ДЕТИ
ГЛУХИЕ ДЕТИ
ПОЗДНООГЛОХШИЕ ДЕТИ
СЛУХОРЕЧЕВОЕ РАЗВИТИЕ
ЖЕСТОВАЯ РЕЧЬ
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
СУРДОПЕДАГОГИ
РОДИТЕЛИ
СЕМЕЙНОЕ ВОСПИТАНИЕ
ДЕТСКО-РОДИТЕЛЬСКИЕ ОТНОШЕНИЯ
КОХЛЕАРНАЯ ИМПЛАНТАЦИЯ
КОХЛЕАРНЫЕ ИМПЛАНТЫ
ПРЕДСТАВЛЕНИЯ РОДИТЕЛЕЙ
ПРЕДСТАВЛЕНИЯ СУРДОПЕДАГОГОВ
АНКЕТИРОВАНИЕ РОДИТЕЛЕЙ
АНКЕТИРОВАНИЕ СУРДОПЕДАГОГОВ
АНКЕТЫ
РАЗВИТИЕ РЕЧИ
ВОСПРИЯТИЕ РЕЧИ
СЛУХОВОЙ АНАЛИЗ
РЕЧЕВЫЕ ПРОЦЕССОРЫ
КОРРЕКЦИОННЫЕ ШКОЛЫ I ВИДА
СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
СЛУХОВОЕ ВОСПРИЯТИЕ
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА
COCHLEAR IMPLANT
JUNIOR SCHOOL CHILDREN
AUDITORY AND SPEECH DEVELOPMENT
GESTURE LANGUAGE
SURDOPEDAGOGY
CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENTS
HEARING IMPAIRMENTS
CHILDREN WITH LOSS OF HEARING
PARENTS
FAMILY EDUCATION
CHILD-PARENT RELATIONS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14470
DOI: 10.26170/sp20-03-05
Origin: Специальное образование. 2020. № 3 (59)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2020-03-05.pdf697,92 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.