Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14904
Title: | Информационно-образовательная среда вуза как ресурс профессиональной подготовки педагога-дефектолога |
Other Titles: | Information-educational environment of a university as a resource for professional training of a teacher-defectologist |
Authors: | Шилова, Е. А. Закрепина, А. В. Shilova, E. A. Zakrepina, A. V. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Шилова Е. А. Информационно-образовательная среда вуза как ресурс профессиональной подготовки педагога-дефектолога / Е. А. Шилова, А. В. Закрепина // Специальное образование. — 2020. — № 4 (60). — С. 99-109. |
Abstract: | В статье рассматриваются ресурсы и возможности информационной образовательной среды в процессе профессиональной подготовки педагога-дефектолога. The purpose of the research was to study the resources and opportunities of the digital educational environment in the process of professional training of a teacher-defectologist. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ СТУДЕНТЫ ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ ПЕДАГОГИ-ДЕФЕКТОЛОГИ ПОДГОТОВКА ПЕДАГОГОВ-ДЕФЕКТОЛОГОВ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС БАКАЛАВРИАТ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ ФОРМИРОВАНИЕ КОМПЕТЕНТНОСТИ КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ УМЕНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ НАВЫКИ ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ИНФОРМАЦИОННЫЕ РЕСУРСЫ INFORMATION TECHNOLOGIES INFORMATION-EDUCATIONAL ENVIRONMENT HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS PEDAGOGUES-DEFECTOLOGISTS TRAINING PEDAGOGUES-DEFECTOLOGISTS STUDENTS-DEFECTOLOGISTS COMPETENCEBASED APPROACH EDUCATION PROCESS INFORMATIZATION OF EDUCATION |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14904 |
DOI: | 10.26170/sp20-04-08 |
Origin: | Специальное образование. 2020. № 4 (60) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2020-04-08.pdf | 695,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.