Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14935
Title: Формирование языковой компетенции младших школьников в условиях интеграции образования
Other Titles: Formation of Linguistic Competence of Junior Pupils in the Context of Education Integration
Authors: Макеева, С. Г.
Мартынова, Е. Н.
Makeeva, S. G.
Martynova, E. N.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Макеева С. Г. Формирование языковой компетенции младших школьников в условиях интеграции образования / С. Г. Макеева, Е. Н. Мартынова // Филологический класс. — 2020. — Т. 25, № 3. — С. 219-231.
Abstract: В статье рассматривается формирование языковой компетенции в условиях интегрирования начального языкового образования путем изучения русского и английского языков.
The article suggests an authored conception of formation of linguistic competence in the context of integration of the primary linguistic education through a comparative analysis of Russian and English, which is in linewith the natural mechanisms of the development of linguistic competence as a cognitive-representative psychological structure. Such an approach helps to substantiate the components of linguistic competence and the typology of the corresponding educational language tasks aimed at their formation. The study models the corresponding educational system comprising the target, substantive-procedural, evaluative and effective components.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
РУССКИЙ ЯЗЫК
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА
НАЧАЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ РУССКОМУ ЯЗЫКУ
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
НАЧАЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
ЯЗЫКОВЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
ФОРМИРОВАНИЕ КОМПЕТЕНЦИЙ
КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД
СИСТЕМНО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД
ИНТЕГРАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ЯЗЫКОВЫЕ СПОСОБНОСТИ
НАЧАЛЬНОЕ ЯЗЫКОВОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ИНТЕГРИРОВАННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ МОДУЛИ
УЧЕБНЫЙ ПРОЦЕСС
МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ
COMPETENCE-BASED APPROACH
SYSTEMIC ACTIVITY-CENTERED APPROACH
PRIMARY LINGUISTIC EDUCATION
LINGUISTIC COMPETENCE
LINGUISTIC TASK
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14935
DOI: 10.26170/FK20-03-19
WoS: 000607937300019
Origin: Филологический класс. 2020. Т. 25, № 3
Appears in Collections:Филологический класс

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fkls-2020-03-19.pdf302,62 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.