Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16072
Title: Подготовка педагогических кадров к инклюзивному образованию школьников с ограниченными возможностями здоровья
Other Titles: Training future teachers for inclusive education of schoolchildren with disabilities
Authors: Яковлева, И. М.
Яковлев, С. В.
Yakovleva, I. M.
Yakovlev, S. V.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Яковлева И. М. Подготовка педагогических кадров к инклюзивному образованию школьников с ограниченными возможностями здоровья / И. М. Яковлева, С. В. Яковлев // Специальное образование. — 2021. — № 2 (62). — С. 170-181.
Abstract: В статье рассматривается развитие профессионально-личностных качеств будущих педагогов инклюзивного образования.
The teacher plays a key role in ensuring a high quality of education. With the spread of inclusive education new requirements are imposed on the teacher, including readiness to teach and educate children with special educational needs. The article presents an analysis of current research in the field of training teachers for inclusive education of schoolchildren with disabilities. The professional competence of the teacher of inclusive education is interpreted as consisting of two components: personal and activity-based components.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
СПЕЦИАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ЛИЧНОСТНАЯ ГОТОВНОСТЬ
ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ЛИЧНОСТНЫЕ КАЧЕСТВА
ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ЛИЧНОСТНОЕ РАЗВИТИЕ
СТУДЕНТЫ-ПЕДАГОГИ
ПОДГОТОВКА БУДУЩИХ ПЕДАГОГОВ
ПЕДАГОГИ ИНКЛЮЗИВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ИНКЛЮЗИВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ИНКЛЮЗИИ
ШКОЛЬНИКИ
ОВЗ
ОГРАНИЧЕННЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ ЗДОРОВЬЯ
ДЕТИ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ
ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПОТРЕБНОСТИ
ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УСЛОВИЯ
ИНКЛЮЗИВНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
ГОТОВНОСТЬ К ОБУЧЕНИЮ
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ
INCLUSIVE EDUCATION
INCLUSION
TRAINING FUTURE TEACHERS
DISABILITIES
CHILDREN WITH DISABILITIES
SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16072
DOI: 10.26170/1999-6993_2021_02_13
Origin: Специальное образование. 2021. № 2 (62)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2021-02-13.pdf506,2 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.