Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16322
Title: | Педагогические условия использования информационно-коммуникационных технологий и дистанционных форм работы в деятельности учителя-логопеда |
Other Titles: | Pedagogical conditions of the use of information and communication technologies and remote forms of work of teacher-logopedist |
Authors: | Каракулова, Е. В. Марейченко, М. А. Karakulova, E. V. Mareychenko, M. A. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Каракулова Е. В. Педагогические условия использования информационно-коммуникационных технологий и дистанционных форм работы в деятельности учителя-логопеда / Е. В. Каракулова, М. А. Марейченко // Специальное образование. — 2021. — № 4 (64). — С. 170-182. |
Abstract: | В статье рассматривается эффективность применения информационно-коммуникационных технологий и дистанционных форм логопедической работы с дошкольниками с тяжелыми нарушениями речи. The article singles out the most significant pedagogical conditions which should be taken into account by specialists while using ICT and remote forms of logopedic work with preschoolers. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА ДОШКОЛЬНИКИ ДОШКОЛЬНАЯ ЛОГОПЕДИЯ НАРУШЕНИЯ РЕЧИ ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ РЕЧЕВЫЕ НАРУШЕНИЯ ТНР ТЯЖЕЛЫЕ НАРУШЕНИЯ РЕЧИ УЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДЫ ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ РАБОТА ЛОГОПЕДИЧЕСКИЕ ЗАНЯТИЯ РАБОТА С ДЕТЬМИ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ДИСТАНЦИОННЫЕ ФОРМЫ РАБОТЫ ИНДИВИДУАЛЬНЫЙ ПОДХОД INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES REMOTE FORMS OF WORK TEACHERS-LOGOPEDISTS LOGOPEDIC LESSONS LOGOPEDIC WORK PRESCHOOL LOGOPEDICS PRESCHOOLERS CHILDREN WITH SPEECH DISORDERS SEVERE SPEECH DISORDERS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16322 |
DOI: | 10.26170/1999-6993_2021_04_11 |
Origin: | Специальное образование. 2021. № 4 (64) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2021-04-11.pdf | 526,27 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.