Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16330
Title: Нейродидактика и инклюзивное образование: возможности и ограничения в профессиональном образовании
Other Titles: Neurodidactics and inclusive education: opportunities and limitations in professional education
Authors: Тащева, А. И.
Меньшиков, П. В.
Гриднева, С. В.
Коробченко, А. И.
Арпентьева, М. Р.
Tashcheva, A. I.
Men'shikov, P. V.
Gridneva, S. V.
Korobchenko, A. I.
Arpent'eva, M. R.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Нейродидактика и инклюзивное образование: возможности и ограничения в профессиональном образовании / А. И. Тащева, П. В. Меньшиков, С. В. Гриднева [и др.] // Специальное образование. — 2021. — № 4 (64). — С. 98-111.
Abstract: В статье рассматриваются границы современной нейродидактики в инклюзивном образовании студентов с ограниченными возможностями здоровья.
Higher and even secondary professional education often remains inaccessible or hardly accessible to people with disabilities. However, an inclusive education model, which involves the widespread introduction of technologies into modern education that help various groups of students learn and be taught, is actively looking for ways to improve the education process and education results for students with disabilities and without them. The purpose of the study is to establish the boundaries of the application of modern neuroeducational technologies in inclusive education.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
НЕЙРООБРАЗОВАНИЕ
НЕЙРОТЕХНОЛОГИИ
ИНКЛЮЗИВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПОТРЕБНОСТИ
ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УСЛОВИЯ
ИНКЛЮЗИИ
ИНКЛЮЗИВНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ОВЗ
ОГРАНИЧЕННЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ ЗДОРОВЬЯ
СТУДЕНТЫ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ
НЕЙРОДИДАКТИКА
ДОСТУПНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
ГОЛОВНОЙ МОЗГ
ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
НЕЙРОТЕХНОЛОГИЧЕСКИЕ УСТРОЙСТВА
НЕЙРОПСИХОЛОГИЯ
НЕЙРОПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ
НЕЙРОЛОГИЯ
НЕЙРОПЕДАГОГИКА
ТЕОРЕТИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ
НЕЙРООБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
INCLUSION
INCLUSIVE EDUCATION
INCLUSIVE EDUCATIONAL ENVIRONMENT
SPECIAL EDUCATIONAL CONDITIONS
NEUROEDUCATION
NEUROTECHNOLOGIES
NEURODIDACTICS
STUDENTS WITH DISABILITIES
ACCESSIBLE EDUCATIONAL ENVIRONMENT
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16330
DOI: 10.26170/1999-6993_2021_04_07
Origin: Специальное образование. 2021. № 4 (64)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2021-04-07.pdf542,6 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.