Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16537
Title: | Процессный подход как методическая основа оценивания уровня сформированности иноязычной профессиональной речевой компетенции обучающихся: (неязыковой вуз, направление подготовки "Экономика") |
Other Titles: | The Process Approach as a Methodological Basis for Assessing the Level of Formation of Foreign-Language Professional Speech Competence of Students |
Authors: | Андрух, А. О. Andrukh, A. O. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Андрух А. О. Процессный подход как методическая основа оценивания уровня сформированности иноязычной профессиональной речевой компетенции обучающихся : (неязыковой вуз, направление подготовки "Экономика") / А. О. Андрух // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 6. — С. 122-130. |
Abstract: | Исследуется проблема объективного оценивания иноязычной профессиональной речевой компетенции (ИПРК) бакалавров-экономистов неязыкового вуза. Представлены основные причины, затрудняющие релевантное проведение процедуры оценивания уровня сформированности ИПРК в условиях реализации компетентностного подхода. Сделан вывод о том, что проблема объективного оценивания уровня сформированности ИПРК может быть решена на основе переосмысления совокупности частнометодических принципов оценивания третьего и четвертого рангов и обоснования соответствующей методической основы системы оценивания. The problem of objective assessment of foreign language professional speech competence (FLPSK) of bachelor economists of a non-linguistic university is investigated. The main reasons that complicate the relevant conduct of the procedure for assessing the level of formation of the FLPSK in the context of the implementation of the competence approach are presented. The conclusion is made that the problem of objective assessment of the level of formation of the IPRC can be solved on the basis of rethinking the set of private methodological principles of assessment of the third and fourth ranks and substantiating the appropriate methodological basis of the assessment system. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ ОБЪЕКТИВНОЕ ОЦЕНИВАНИЕ ПРИНЦИПЫ ОЦЕНИВАНИЯ ИНОЯЗЫЧНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ РЕЧЕВЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ ПРОЦЕССНЫЙ ПОДХОД НЕЯЗЫКОВЫЕ ВУЗЫ СТУДЕНТЫ БАКАЛАВРИАТ ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ МЕТОДИКА ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ В ВУЗЕ УРОВНИ СФОРМИРОВАННОСТИ OBJECTIVE ASSESSMENT PRINCIPLES OF ASSESSMENT FOREIGN LANGUAGE COMPETENCIES PROFESSIONAL COMPETENCE SPEECH COMPETENCE PROCESS APPROACH NON-LINGUISTIC UNIVERSITIES STUDENTS BACHELOR'S DEGREE FOREIGN LANGUAGES METHODS OF TEACHING FOREIGN LANGUAGES METHODOLOGY OF FOREIGN LANGUAGES AT THE UNIVERSITY LEVELS OF FORMATION |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16537 |
DOI: | 10.26170/2079-8717_2021_06_14 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2021. № 6 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2021-06-14.pdf | 665,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.