Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16940
Title: Проблемы организации тьюторского сопровождения обучающихся с расстройством аутистического спектра в условиях инклюзивного образования
Other Titles: Issues of organization of tutor support for students with autism spectrum disorder in inclusive education
Authors: Купчаева, П. Е.
Христолюбова, Л. В.
Цыганкова, А. В.
Kupchaeva, P. E.
Khristolyubova, L. V.
Tsygankova, A. V.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Купчаева П. Е. Проблемы организации тьюторского сопровождения обучающихся с расстройством аутистического спектра в условиях инклюзивного образования / П. Е. Купчаева, Л. В. Христолюбова, А. В. Цыганкова // Специальное образование. — 2022. — № 1 (65). — С. 189-201.
Abstract: В статье рассматриваются формы и методы тьюторского сопровождения, способствующие эффективному процессу социализации обучающихся с расстройствами аутистического спектра.
The article deals with the issues of organization of tutor support for students with autism spectrum disorder in inclusive education. The authors define the notion “autism” and briefly characterize the specific features of the development of students with autism spectrum disorder. The article analyzes the concept “tutor” in detail. According to the analysis of theoretical and practical methods literature, the study describes the pedagogical actions of the tutor, allowing them to implement their functions in the process of work with students with ASD; on the basis of the corresponding normative legal documents, it states the functions of the tutor in an education institution.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
ШКОЛЬНИКИ
РАССТРОЙСТВА АУТИСТИЧЕСКОГО СПЕКТРА
РАС
ДЕТСКИЙ АУТИЗМ
ДЕТИ-АУТИСТЫ
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ
ИНКЛЮЗИВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ИНКЛЮЗИИ
ИНКЛЮЗИВНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
СПЕЦИАЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УСЛОВИЯ
ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПОТРЕБНОСТИ
ТЬЮТОРСКОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ
ФОРМЫ ТЬЮТОРСКОГО СОПРОВОЖДЕНИЯ
МЕТОДЫ ТЬЮТОРСКОГО СОПРОВОЖДЕНИЯ
ТЬЮТОРСТВО
ТЬЮТОРЫ
ТЬЮТОРСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ОРГАНИЗАЦИИ ТЬЮТОРСКОГО СОПРОВОЖДЕНИЯ
СОЦИАЛИЗАЦИЯ ШКОЛЬНИКОВ
ПРОЦЕССЫ СОЦИАЛИЗАЦИИ ШКОЛЬНИКОВ
ФУНКЦИИ ТЬЮТОРОВ
РАБОТА СО ШКОЛЬНИКАМИ
СОДЕРЖАНИЕ ТЬЮТОРСКОГО СОПРОВОЖДЕНИЯ
ASD
CHILDREN'S AUTISM
AUTISTIC CHILDREN
AUTISM SPECTRUM DISORDER
INCLUSIVE EDUCATION
INCLUSION
INCLUSIVE EDUCATIONAL ENVIRONMENT
TUTOR SUPPORT
TUTORING
TUTORS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16940
Origin: Специальное образование. 2022. № 1 (65)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2022-01-14.pdf523,74 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.