Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16950
Title: | Структура личностных достижений школьников с умственной отсталостью (интеллектуальными нарушениями) |
Other Titles: | The structure of personal learning achievements of students with intellectual disability |
Authors: | Мишина, Г. А. Cтребелева, Е. А. Шилова, Е. А. Мартышевская, Д. М. Mishina, G. A. Strebeleva, E. A. Shilova, E. A. Martyshevskaya, D. M. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Структура личностных достижений школьников с умственной отсталостью (интеллектуальными нарушениями) / Г. А. Мишина, Е. А. Стребелева, Е. А. Шилова, Д. М. Мартышевская // Специальное образование. — 2022. — № 1 (65). — С. 119-132. |
Abstract: | В статье рассматривается структура личностных результатов образования разновозрастных групп школьников с умственной отсталостью (интеллектуальными нарушениями). According to the Federal State Educational Standard, the character of the learning activity organization is the decisive factor of the personal development of a child with disabilities. Students with intellectual disability (ID) make up the most numerous and complex contingent of children with special educational needs and disabilities (SEND). Taking into account the significance of formation of the basic skills of learning activity and the controversial nature of the question in lygophrenopsychology, the issue of the study of the structure of personal learning achievements in children of the category under observation is urgent for special pedagogy in general. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ ШКОЛЬНИКИ ОЛИГОФРЕНОПЕДАГОГИКА УМСТВЕННАЯ ОТСТАЛОСТЬ УМСТВЕННО ОТСТАЛЫЕ ДЕТИ НАРУШЕНИЯ ИНТЕЛЛЕКТА ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ ИНТЕЛЛЕКТА ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЕ НАРУШЕНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ЛИЧНОСТНЫЕ РЕЗУЛЬТАТЫ РЕЗУЛЬТАТЫ ОБУЧЕНИЯ УНИВЕРСАЛЬНЫЕ УЧЕБНЫЕ ДЕЙСТВИЯ АДАПТИРОВАННЫЕ ОСНОВНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПРОГРАММЫ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ РЕЗУЛЬТАТЫ ЛИЧНОСТНЫЕ ДОСТИЖЕНИЯ ЛИЧНОСТЬ ШКОЛЬНИКА ЭМПИРИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ТРУДНОСТИ ОБУЧЕНИЯ STUDENTS OLYGOPHRENOPEDAGOGY INTELLECTUAL DISABILITY CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITY INTELLECTUAL DISABILITY PERSONAL ACHIEVEMENTS UNIVERSAL LEARNING ACTIONS ADAPTED BASIC GENERAL EDUCATION PROGRAMS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16950 |
Origin: | Специальное образование. 2022. № 1 (65) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2022-01-09.pdf | 729,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.