Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17117
Title: | Международное взаимодействие сурдопедагогов как фактор совершенствования обучения детей с нарушением слуха |
Other Titles: | International Cooperation of Surdopedagogues as a Factor for Improvement of the Education of Children with Hearing Impairment |
Authors: | Пенин, Г. Н. Базырина, О. А. Penin, G. N. Bazyrina, O. A. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Пенин Г. Н. Международное взаимодействие сурдопедагогов как фактор совершенствования обучения детей с нарушением слуха / Г. Н. Пенин, О. А. Базырина // Специальное образование. — 2022. — № 2 (66). — С. 101-111. |
Abstract: | В статье представлен компаративный анализ развития сурдопедагогики в различные исторические периоды, выявлены истоки сравнительных исследований в области образования детей с нарушением слуха. The article presents a comparative historical-pedagogical analysis of the development of surdopedagogy in Russia and the developed countries of the world in various historical periods and traces the origins of comparative studies in the field of education of children with hearing impairment. The authors demonstrate the forms and areas of international interaction between scholars and practical surdopedagogues in improving methods of training deaf students in the fundamentals of sciences and verbal speech on concrete examples. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ИСТОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ СУРДОПЕДАГОГИКА СУРДОПЕДАГОГИ НАРУШЕНИЯ СЛУХА ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ СЛУХА ГЛУХИЕ ДЕТИ УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКИЙ ПОТЕНЦИАЛ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС ИСТОРИЯ СУРДОПЕДАГОГИКИ МЕЖДУНАРОДНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ ЖЕСТОВАЯ РЕЧЬ КОМПАРАТИВНЫЙ АНАЛИЗ РАЗВИТИЯ СУРДОПЕДАГОГИКИ ИСТОРИЧЕСКИЕ ПЕРИОДЫ СРАВНИТЕЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ФОРМЫ МЕЖДУНАРОДНОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ НАПРАВЛЕНИЯ МЕЖДУНАРОДНОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ МЕЖДУНАРОДНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ ПРОСТРАНСТВО. ОБМЕН ОПЫТОМ SURDOPEDAGOGY SURDOPEDAGOGUES HEARING IMPAIRMENT CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT DEAF CHILDREN SYSTEMS OF EDUCATION COMPARATIVE ANALYSIS INTERNATIONAL COOPERATION |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17117 |
Origin: | Специальное образование. 2022. № 2 (66) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2022-02-08.pdf | 451,1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.