Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17544
Title: Дидактические основы образовательного квеста в современной практике обучения
Other Titles: Didactic Foundations of Educational Quest in Modern Practical Teaching
Authors: Коротаева, Е. В.
Бездетко, С. Н.
Korotaeva, E. V.
Bezdetko, S. N.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Коротаева Е. В. Дидактические основы образовательного квеста в современной практике обучения / Е. В. Коротаева, С. Н. Бездетко // Специальное образование. — 2022. — № 3 (67). — С. 147-156.
Abstract: В статье представлен количественный и качественный анализ дидактических возможностей образовательного квеста в практике обучения.
The article presents a quan-titative and qualitative analysis of the didactic potential of quests in practical teaching. Over the past quarter century, interest in learning quests has been growing both in practical teaching and in the theory of teaching methods. However, despite a large number of publications on this topic, questions related to the “genre” (from the point of view of didactics) belonging of learning quests remain open. Most often, the quest is referred to pedagogical technologies, but there are interpretations of it as a form of control, didactic game, etc., which suggests the ambivalence of the learning quest in the modern didactic approaches.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ
СТУДЕНТЫ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
ДИДАКТИКА ОБУЧЕНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ КВЕСТЫ
КВЕСТ-ТЕХНОЛОГИИ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПРАКТИКИ
ФОРМЫ ОБУЧЕНИЯ
ДИДАКТИЧЕСКАЯ НЕОПРЕДЕЛЕННОСТЬ КВЕСТОВ
КОЛИЧЕСТВЕННЫЙ АНАЛИЗ
КАЧЕСТВЕННЫЙ АНАЛИЗ
ДИДАКТИЧЕСКИЕ ВОЗМОЖНОСТИ
ДИДАКТИЧЕСКИЕ ИГРЫ
ДИДАКТИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ
УЧЕБНЫЕ ЗАНЯТИЯ
ОРГАНИЗАЦИЯ УЧЕБНЫХ ЗАНЯТИЙ
УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
EDUCATIONAL QUESTS
QUEST TECHNOLOGIES
ORGANIZATION OF TEACHING
EDUCATION PROCESS
DIDACTIC AMBIVALENCE OF QUEST
FORMS OF PRACTICAL TEACHING
PRACTICAL TEACHING
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17544
Origin: Специальное образование. 2022. № 3 (67)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2022-03-12.pdf532,48 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.