Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17547
Title: Анализ эффективности работы по развитию инклюзивной культуры у студентов Северо-Кавказского федерального университета
Other Titles: An Analysis of Effectiveness of the Work Aimed at Development of Inclusive Culture in the Students of the North Caucasus Federal University
Authors: Сальникова, О. Д.
Sal'nikova, O. D.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Сальникова О. Д. Анализ эффективности работы по развитию инклюзивной культуры у студентов Северо-Кавказского федерального университета / О. Д. Сальникова // Специальное образование. — 2022. — № 3 (67). — С. 187-200.
Abstract: В статье рассматриваются основные механизмы и инструменты развития инклюзивной культуры в рамках реализации инклюзивного образования в вузе.
The article describes the urgency of the development of inclu-sion, and specifically, inclusive educa-tion, as one of the priorities of the modern state policy of our country. The study focuses on one of the key components of its development - inclusive culture - within the framework of the views of the mentality that has formed on the territory of the Russian Federation, as well as an important component of the universal culture of a humanist society. According to the urgent aspects of the topic, the main issues related to the diagnosis and development of inclusive culture among students (first-year undergraduate full-time students) are described on the example of the North Caucasus Federal University.
Keywords: СКФУ
СЕВЕРО-КАВКАЗСКИЙ ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — РОССИЯ — СТАВРОПОЛЬ
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ
СТУДЕНТЫ
БАКАЛАВРИАТ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПРОГРАММЫ
УЧЕБНЫЕ ДИСЦИПЛИНЫ
УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
НАУЧНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ВНЕУЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
МЕХАНИЗМЫ РАЗВИТИЯ ИНКЛЮЗИВНОЙ КУЛЬТУРЫ
ИНСТРУМЕНТЫ РАЗВИТИЯ ИНКЛЮЗИВНОЙ КУЛЬТУРЫ
ЭФФЕКТИВНОСТЬ РАБОТЫ
РАЗВИТИЕ ИНКЛЮЗИВНОЙ КУЛЬТУРЫ
ИНКЛЮЗИВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ИНКЛЮЗИИ
ИНКЛЮЗИВНАЯ КУЛЬТУРА
ОВЗ
ОГРАНИЧЕННЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ ЗДОРОВЬЯ
ЛИЦА С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ
ИНКЛЮЗИВНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
СПЕЦИАЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УСЛОВИЯ
ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПОТРЕБНОСТИ
INCLUSION
INCLUSIVE EDUCATIONAL ENVIRONMENT
SPECIAL EDUCATIONAL CONDITIONS
HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
STUDENTS
INCLUSIVE CULTURE
PERSONS WITH DISABILITIES
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17547
Origin: Специальное образование. 2022. № 3 (67)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2022-03-15.pdf497,97 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.