Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17552
Title: Изучение состояния сформированности языковых компетенций у слепых подростков
Other Titles: Assessment of the Level of Formation of Language Competences in Blind Adolescents
Authors: Назарова, Н. М.
Полякова, Н. П.
Nazarova, N. M.
Polyakova, N. P.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Назарова Н. М. Изучение состояния сформированности языковых компетенций у слепых подростков / Н. М. Назарова, Н. П. Полякова // Специальное образование. — 2022. — № 3 (67). — С. 57-70.
Abstract: В статье рассматривается проблема изучения состояния сформированности языковых компетенций у слепых подростков на уроках русского языка.
This article analyzes the problem of studying the state of formation of language competences in blind adolescents. Today, the same requirements are applied to the final achievements of blind students who master the curriculum of the subject “Russian language” in compulsory education as to the results of their peers without visual impairment.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
ТИФЛОПЕДАГОГИКА
НАРУШЕНИЯ ЗРЕНИЯ
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ ЗРЕНИЯ
ЗРИТЕЛЬНЫЕ НАРУШЕНИЯ
СЛЕПОТА
СЛЕПЫЕ ПОДРОСТКИ
РУССКИЙ ЯЗЫК
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА
УРОКИ РУССКОГО ЯЗЫКА
ПЯТИКЛАССНИКИ
ШЕСТИКЛАССНИКИ
ШКОЛЬНИКИ
ЯЗЫКОВЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
УРОВНИ СФОРМИРОВАННОСТИ
ФОРМИРОВАНИЕ ЯЗЫКОВЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ
УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ
BLIND ADOLESCENTS
TYPHLOPEDAGOGY
VISUAL IMPAIRMENT
CHILDREN WITH VISUAL IMPAIRMENTS
LANGUAGE COMPETENCES
RUSSIAN LANGUAGE
METHODS OF TEACHING RUSSIAN LANGUAGE
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17552
Origin: Специальное образование. 2022. № 3 (67)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2022-03-05.pdf504,5 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.