Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17563
Title: Интерактивный атлас профессий "Мои профессиональные ориентиры": ориентир будущего для лиц с нарушениями слуха
Other Titles: Interactive Atlas of Professions "My Professional Landmarks": Professional Orientation of Children with Hearing Impairments
Authors: Наумова, Н. В.
Филиппова, М. И.
Naumova, N. V.
Filippova, M. I.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Наумова Н. В. Интерактивный атлас профессий "Мои профессиональные ориентиры": ориентир будущего для лиц с нарушениями слуха / Н. В. Наумова, М. И. Филиппова // Специальное образование. — 2022. — № 4 (68). — С. 214-225.
Abstract: Статья посвящена актуальной проблеме сурдопедагогики - профессиональной ориентации абитуриентов с нарушением слуха.
The article studies an urgent problem of surdopedagogy - professional orientation of applicants with hearing impairment. The main focus of the authors' attention is on timely professional orientation of students with hearing impairments, as it is a decisive factor in achieving the most positive learning outcomes.
Keywords: МОИ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ ОРИЕНТИРЫ (ИНТЕРАКТИВНЫЙ АТЛАС ПРОФЕССИЙ)
ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ
СУРДОПЕДАГОГИКА
НАРУШЕНИЯ СЛУХА
СЛУХОВЫЕ НАРУШЕНИЯ
АБИТУРИЕНТЫ С НАРУШЕНИЯМИ СЛУХА
СТУДЕНТЫ С НАРУШЕНИЯМИ СЛУХА
ВЫБОР ПРОФЕССИИ
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ОРИЕНТАЦИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ САМООПРЕДЕЛЕНИЕ
ПРОФОРИЕНТАЦИОННАЯ ПОДДЕРЖКА
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ИНТЕРАКТИВНЫЕ АТЛАСЫ ПРОФЕССИЙ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ МАРШРУТЫ
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
APPLICANTS WITH HEARING IMPAIRMENT
SURDOPEDAGOGY
HEARING IMPAIRMENT
CHOICE OF PROFESSION
PROFESSIONAL ORIENTATION
PROFESSIONAL SELF-DETERMINATION
CAREER EDUCATION
INTERACTIVE ATLAS OF PROFESSIONS
EDUCATION ROUTS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17563
DOI: 10.26170/1999-6993_2022_04_15
Origin: Специальное образование. 2022. № 4 (68)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2022-04-15.pdf630,5 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.