Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17564
Title: Систематизация нарушений функционального языка у детей с расстройствами аутистического спектра
Other Titles: Systematization of Functional Language Disorders in Autistic Children
Authors: Андреева, С. В.
Andreeva, S. V.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Андреева С. В. Систематизация нарушений функционального языка у детей с расстройствами аутистического спектра / С. В. Андреева // Специальное образование. — 2022. — № 4 (68). — С. 19-45.
Abstract: В статье представлена авторская систематизация по уровням развития и нарушения функционального языка у детей с РАС.
Speech and language disorders in autism spectrum disorders (ASD) are variable and are not represented in any of the current speech therapy classifications. The 11th revision of the International Classification of Diseases (ICL-11), which entered into force in Russia in 2022, involves the introduction of a new diagnostic criterion for ASD - impaired functional language. The article presents an authored systematization of functional language disorders in children with autism spectrum disorders. Functional language is considered as a speech and language activity of a child with ASD, carried out for social communication and mutual social interaction.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
РАС
РАССТРОЙСТВА АУТИСТИЧЕСКОГО СПЕКТРА
ДЕТСКИЙ АУТИЗМ
ДЕТИ-АУТИСТЫ
ЛОГОПЕДИЯ
НАРУШЕНИЯ РЕЧИ
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ
ФУНКЦИОНАЛЬНЫЙ ЯЗЫК
СОЦИАЛЬНАЯ ЛЕКСИКА
РЕЧЕЯЗЫКОВЫЕ НАРУШЕНИЯ
НАРУШЕНИЯ ФУНКЦИОНАЛЬНОГО ЯЗЫКА
АВТОРСКАЯ СИСТЕМАТИЗАЦИЯ НАРУШЕНИЙ ФУНКЦИОНАЛЬНОГО ЯЗЫКА
УРОВНИ РАЗВИТИЯ ФУНКЦИОНАЛЬНОГО ЯЗЫКА
УРОВНИ НАРУШЕНИЯ ФУНКЦИОНАЛЬНОГО ЯЗЫКА
РЕЧЕЯЗЫКОВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ КОРРЕКЦИЯ
СОЦИАЛЬНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ
СОЦИАЛЬНО-КОММУНИКАТИВНЫЕ НАВЫКИ
СОЦИАЛЬНАЯ КОММУНИКАЦИЯ
ДЕТСКАЯ РЕЧЬ
РАЗВИТИЕ РЕЧИ
ЭМОЦИОНАЛЬНО-ЭКСПРЕССИВНАЯ ЛЕКСИКА
ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ РАБОТА
AUTISM SPECTRUM DISORDERS
ASD
CHILDREN'S AUTISM
AUTISTIC CHILDREN
FUNCTIONAL LANGUAGE
SOCIAL VOCABULARY
EMOTIONAL-EXPRESSIVE VOCABULARY
SPEECH AND LANGUAGE DISORDERS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17564
DOI: 10.26170/1999-6993_2022_04_02
Origin: Специальное образование. 2022. № 4 (68)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2022-04-02.pdf697,18 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.