Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17565
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Давидович, Л. Р. | ru |
dc.contributor.author | Гусева, А. Ю. | ru |
dc.contributor.author | Davidovich, L. R. | en |
dc.contributor.author | Guseva, A. Y. | en |
dc.date.accessioned | 2023-05-09T08:22:04Z | - |
dc.date.available | 2023-05-09T08:22:04Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Давидович Л. Р. Активизация эгоцентрической речи у детей с речевыми нарушениями в условиях семьи / Л. Р. Давидович, А. Ю. Гусева // Специальное образование. — 2022. — № 4 (68). — С. 46-57. | ru |
dc.identifier.issn | 1999-6993 | |
dc.identifier.uri | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17565 | - |
dc.description.abstract | В статье рассматривается уровень информированности родителей о значимости этапа эгоцентрической речи и способах его стимулирования у детей младшего дошкольного возраста с нарушениями речи. | ru |
dc.description.abstract | The researchers emphasize the importance of the stage of egocentric speech for the development of thinking and speech, behavior, communication and socialization of children. Problems of speech development can lead to the actual absence of this stage or to its underdevelopment. One of the important conditions for rehabilitation work aimed at development of egocentric speech is the engagement of the child's family in the rehabilitation environment via information technologies. The purpose of the study is to reveal the level of awareness of parents about the importance of the stage of egocentric speech and the ways to improve it. Questionnaire is the leading research method. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Уральский государственный педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Специальное образование. 2022. № 4 (68) | ru |
dc.subject | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА | ru |
dc.subject | ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ | ru |
dc.subject | СЕМЕЙНОЕ ВОСПИТАНИЕ И ОБРАЗОВАНИЕ | ru |
dc.subject | СЕМЕЙНОЕ ВОСПИТАНИЕ | ru |
dc.subject | РОДИТЕЛИ | ru |
dc.subject | ДЕТСКО-РОДИТЕЛЬСКИЕ ОТНОШЕНИЯ | ru |
dc.subject | МЛАДШИЕ ДОШКОЛЬНИКИ | ru |
dc.subject | ДОШКОЛЬНАЯ ЛОГОПЕДИЯ | ru |
dc.subject | НАРУШЕНИЯ РЕЧИ | ru |
dc.subject | ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ | ru |
dc.subject | РЕЧЕВЫЕ НАРУШЕНИЯ | ru |
dc.subject | ДЕТСКАЯ РЕЧЬ | ru |
dc.subject | РЕЧЕВОЕ РАЗВИТИЕ | ru |
dc.subject | ЭГОЦЕНТРИЧЕСКАЯ РЕЧЬ | ru |
dc.subject | РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ | ru |
dc.subject | КОРРЕКЦИОННАЯ РАБОТА | ru |
dc.subject | РАЗВИТИЕ ЭГОЦЕНТРИЧЕСКОЙ РЕЧИ | ru |
dc.subject | РАБОТА С РОДИТЕЛЯМИ | ru |
dc.subject | ФОРМЫ РАБОТЫ | ru |
dc.subject | ИНФОРМИРОВАННОСТЬ РОДИТЕЛЕЙ | ru |
dc.subject | УРОВНИ ИНФОРМИРОВАННОСТИ РОДИТЕЛЕЙ | ru |
dc.subject | ЭТАПЫ ЭГОЦЕНТРИЧЕСКОЙ РЕЧИ | ru |
dc.subject | СПОСОБЫ СТИМУЛИРОВАНИЯ | ru |
dc.subject | СТИМУЛИРОВАНИЕ ЭГОЦЕНТРИЧЕСКОЙ РЕЧИ | ru |
dc.subject | EGOCENTRIC SPEECH | ru |
dc.subject | SPEECH DEVELOPMENT | ru |
dc.subject | SPEECH DISORDERS. | ru |
dc.subject | CHILDREN WITH SPEECH DISORDERS | ru |
dc.subject | PRESCHOOL LOGOPEDICS | ru |
dc.subject | FAMILY EDUCATION | ru |
dc.subject | CHILD-PARENT RELATIONS | ru |
dc.subject | SUPPORT FOR THE FAMILY | ru |
dc.subject | JUNIOR PRESCHOOLERS | ru |
dc.title | Активизация эгоцентрической речи у детей с речевыми нарушениями в условиях семьи | ru |
dc.title.alternative | Activization of Egocentric Speech in Children with Speech Disorders in a Family | en |
dc.type | Article | en |
local.localtype | Статья | ru |
dc.identifier.doi | 10.26170/1999-6993_2022_04_03 | |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2022-04-03.pdf | 485,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show simple item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.