Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17571
Title: Опыт применения программы "Angelina Braille Reader" для инклюзивного обучения слепых детей
Other Titles: Experience of Using the Angelina Braille Reader Program for Inclusive Education of Blind Children
Authors: Оводова, О. В.
Ovodova, O. V.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Оводова О. В. Опыт применения программы "Angelina Braille Reader" для инклюзивного обучения слепых детей / О. В. Оводова // Специальное образование. — 2022. — № 4 (68). — С. 137-145.
Abstract: В статье описывается опыт применения сервиса оптического распознавания шрифта Брайля "Angelina Braille Reader" для организации обучения слепых и слабовидящих детей.
This paper describes the experience of using the Angelina Braille Reader optical Braille recognition service for the organization of education for blind children, including distance learning. The use of this service allows teachers who know only the basics of Braille writing to work with blind children. It also makes it possible to send the teacher a handwritten work written by a student in Braille, in the form of a photo. Reading Braille text from a photo with your eyes is a particularly difficult task even for a professional, but the technology used allows the teacher to do this. Typhlo¬pedagogues can read Braille text much faster and without straining their eyes.
Keywords: ANGELINA BRAILLE READER (КОМПЬЮТЕРНАЯ ПРОГРАММА)
ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ИНКЛЮЗИВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ИНКЛЮЗИИ
ИНКЛЮЗИВНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ТИФЛОПЕДАГОГИКА
НАРУШЕНИЯ ЗРЕНИЯ
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ ЗРЕНИЯ
ЗРИТЕЛЬНЫЕ НАРУШЕНИЯ
СЛЕПОТА
СЛЕПЫЕ ДЕТИ
СЛАБОВИДЯЩИЕ ДЕТИ
ШРИФТ БРАЙЛЯ
БРАЙЛЯ ШРИФТ
РАСПОЗНАВАНИЕ ШРИФТА БРАЙЛЯ
ШКОЛЫ-ИНТЕРНАТЫ
УЧИТЕЛЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
ТЕХНИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА ОБУЧЕНИЯ
БРАЙЛЕВСКОЕ ПИСЬМО
БРАЙЛЕВСКИЕ ТЕКСТЫ
ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПОТРЕБНОСТИ
СПЕЦИАЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УСЛОВИЯ
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ИНФОРМАЦИОННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ПРОГРАММЫ
ИНТЕРНЕТ
ИНТЕРНЕТ-ПРОСТРАНСТВО
ИНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГИИ
ИНТЕРНЕТ-РЕСУРСЫ
ИНТЕРНЕТ-СЕРВИСЫ
ОПЫТ РАБОТЫ
BLIND CHILDREN
TYPHLOPEDAGOGY
VISUAL IMPAIRMENTS
CHILDREN WITH VISUAL IMPAIRMENTS
BRAILLE
BOARDING SCHOOLS
BRAILLE RECOGNITION
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17571
DOI: 10.26170/1999-6993_2022_04_09
Origin: Специальное образование. 2022. № 4 (68)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2022-04-09.pdf521,8 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.