Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17579
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФилатова, И. А.ru
dc.contributor.authorFilatova, I. A.en
dc.date.accessioned2023-05-09T08:22:19Z-
dc.date.available2023-05-09T08:22:19Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationФилатова И. А. Системный подход к изучению нарушений речи у детей в научных трудах профессора З. А. Репиной / И. А. Филатова // Специальное образование. — 2023. — № 1 (69). — С. 58-69.ru
dc.identifier.issn1999-6993
dc.identifier.urihttp://elar.uspu.ru/handle/uspu/17579-
dc.description.abstractВ статье рассмотрены механизмы нарушения речи у детей с нарушениями артикуляционного аппарата, показана роль артикуляции и речевых кинестезий в формировании фонематической системы.ru
dc.description.abstractThe article analyzes the main results of the use of a systemic approach to the study of speech disorders in children in the scholarly papers of Professor Z. A. Repina. The review considers the mechanisms of speech disorders in children with articulatory disorders and clarifies the role of articulation and speech kinesthesias in the formation of the phonemic system. Based on the identification and analysis of the leading defects in the mechanisms of speech disorders in rhinolalia and dysarthria, the scholar demonstrates the significative function of the phoneme as a unit of the phonemic system and describes the possibilities of its study and formation through the semantics of a word, a sentence, and a text.In the formation of the phonemic system of children with impaired articulation apparatus, an important role is given to the development of phonemic awareness and phonemic analysis.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherУральский государственный педагогический университетru
dc.relation.ispartofСпециальное образование. 2023. № 1 (69)ru
dc.subjectРЕПИНА ЗОЯ АЛЕКСЕЕВНАru
dc.subjectОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКАru
dc.subjectДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫru
dc.subjectЛОГОПЕДИЯru
dc.subjectНАРУШЕНИЯ РЕЧИru
dc.subjectДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИru
dc.subjectРЕЧЕВЫЕ НАРУШЕНИЯru
dc.subjectРЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬru
dc.subjectДЕТСКАЯ РЕЧЬru
dc.subjectРАЗВИТИЕ РЕЧИru
dc.subjectНАРУШЕНИЯ АРТИКУЛЯЦИОННОГО АППАРАТАru
dc.subjectАРТИКУЛЯЦИОННЫЙ АППАРАТru
dc.subjectМЕХАНИЗМЫ НАРУШЕНИЯ РЕЧИru
dc.subjectСИСТЕМНЫЙ ПОДХОДru
dc.subjectДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ АРТИКУЛЯЦИОННОГО АППАРАТАru
dc.subjectРЕЧЕВЫЕ КИНЕСТЕЗИИru
dc.subjectАРТИКУЛЯЦИЯru
dc.subjectФОРМИРОВАНИЕ ФОНЕМАТИЧЕСКОЙ СИСТЕМЫru
dc.subjectФОНЕМАТИЧЕСКАЯ СИСТЕМАru
dc.subjectФОНЕМАТИЧЕСКОЕ ВОСПРИЯТИЕru
dc.subjectФОНЕМАТИЧЕСКИЙ СЛУХru
dc.subjectФОНЕМАТИЧЕСКИЙ АНАЛИЗru
dc.subjectФОНЕМЫru
dc.subjectЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ РАБОТАru
dc.subjectНАУЧНЫЕ ТРУДЫru
dc.subjectНАУЧНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬru
dc.subjectПРОФЕССОРАru
dc.subjectЗВУКОПРОИЗНОШЕНИЕru
dc.subjectSYSTEMIC APPROACHru
dc.subjectLOGOPEDICSru
dc.subjectSPEECH DISORDERSru
dc.subjectCHILDREN WITH SPEECH DISORDERSru
dc.subjectDISORDERS OF SPEECHru
dc.subjectPHONEMIC SYSTEMru
dc.subjectARTICULATORY DISORDERSru
dc.subjectMECHANISMS OF SPEECH DISORDERSru
dc.titleСистемный подход к изучению нарушений речи у детей в научных трудах профессора З. А. Репинойru
dc.title.alternativeA Systemic Approach to the Study of Children's Speech Disorders in the Works by Professor Z. A. Rerpinaen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
local.localtypeСтатьяru
dc.identifier.doi10.26170/1999-6993_2023_01_05
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2023-01-05.pdf447,09 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.