Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2759
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСоколова, А. А.ru
dc.contributor.authorSokolova, A. A.en
dc.date.accessioned2016-03-08T11:48:41Z-
dc.date.available2016-03-08T11:48:41Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationСоколова А. А. Реализация поликультурного подхода в языковом образовании / А. А. Соколова // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2008. — Вып. 2. — С. 184-187.ru
dc.identifier.urihttp://elar.uspu.ru/handle/uspu/2759-
dc.description.abstractIn modern primary school the stress is laid upon development of a pupil as a personality able to self-upbringing and self-education. Such approach requires change of the content and methods of teaching. One of the tasks is introduction a child into the native language, development of language intuition. Linguistic education is described as a lingo-methodical category. Language is a part of culture, the stress is laid upon acquiring theoretical knowledge of the language as a means of communication. Verbal, mental and aesthetic sides of development are closely connected. In Russian education attention is paid to polycultural approach. It is caused by the necessity to live in a multinational environment, with people of different cultures, religions and nationalities.en
dc.description.abstractВ современной начальной школе делается акцент на развитие младшего школьника как личности, способной к самовоспитанию и самообразованию. Это требует пересмотра содержания и методов обучения современных школьников. Одна из задач – введение ребенка в мир родного языка, развитие языкового чутья. Языковое образование школьника рассматривается как лингвометодическая категория. Язык изучается как часть культуры народа, акцент делается на усвоение основ теории языка как средства коммуникации. Речевое, умственное и эстетическое развитие тесно взаимосвязаны. В российском образовании уделяется внимание поликультурности. Это вызвано тем, что в современных условиях человек должен уметь жить в мире и согласии в многонациональной и поликультурной среде, с людьми разных национальностей, верований и культур.ru
dc.language.isoruen
dc.publisherУральский государственный педагогический университетru
dc.relation.ispartofЛингвокультурология. Вып. 2. — Екатеринбург, 2008.ru
dc.subjectPRIMARY EDUCATIONen
dc.subjectLINGO-METHODICAL CATEGORYen
dc.subjectCOMMUNICATIONen
dc.subjectPOLYCULTURAL EDUCATIONen
dc.subjectНАЧАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕru
dc.subjectЛИНГВОМЕТОДИЧЕСКАЯ КАТЕГОРИЯru
dc.subjectКОММУНИКАЦИЯru
dc.subjectПОЛИКУЛЬТУРНОЕ ОБРАЗОВАНИЕru
dc.titleРеализация поликультурного подхода в языковом образованииru
dc.title.alternativeImplementation of polycultural approach in linguistic educationen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
local.localtypeСтатьяru
local.identifier.bibreclicu0000000040-
local.description.firstpage184-
local.description.lastpage187-
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2008-02-22.pdf102,1 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.