Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2759
Title: Реализация поликультурного подхода в языковом образовании
Other Titles: Implementation of polycultural approach in linguistic education
Authors: Соколова, А. А.
Sokolova, A. A.
Issue Date: 2008
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Соколова А. А. Реализация поликультурного подхода в языковом образовании / А. А. Соколова // Лингвокультурология. — Екатеринбург, 2008. — Вып. 2. — С. 184-187.
Abstract: In modern primary school the stress is laid upon development of a pupil as a personality able to self-upbringing and self-education. Such approach requires change of the content and methods of teaching. One of the tasks is introduction a child into the native language, development of language intuition. Linguistic education is described as a lingo-methodical category. Language is a part of culture, the stress is laid upon acquiring theoretical knowledge of the language as a means of communication. Verbal, mental and aesthetic sides of development are closely connected. In Russian education attention is paid to polycultural approach. It is caused by the necessity to live in a multinational environment, with people of different cultures, religions and nationalities.
В современной начальной школе делается акцент на развитие младшего школьника как личности, способной к самовоспитанию и самообразованию. Это требует пересмотра содержания и методов обучения современных школьников. Одна из задач – введение ребенка в мир родного языка, развитие языкового чутья. Языковое образование школьника рассматривается как лингвометодическая категория. Язык изучается как часть культуры народа, акцент делается на усвоение основ теории языка как средства коммуникации. Речевое, умственное и эстетическое развитие тесно взаимосвязаны. В российском образовании уделяется внимание поликультурности. Это вызвано тем, что в современных условиях человек должен уметь жить в мире и согласии в многонациональной и поликультурной среде, с людьми разных национальностей, верований и культур.
Keywords: PRIMARY EDUCATION
LINGO-METHODICAL CATEGORY
COMMUNICATION
POLYCULTURAL EDUCATION
НАЧАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ЛИНГВОМЕТОДИЧЕСКАЯ КАТЕГОРИЯ
КОММУНИКАЦИЯ
ПОЛИКУЛЬТУРНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2759
Origin: Лингвокультурология. Вып. 2. — Екатеринбург, 2008.
Appears in Collections:Лингвокультурология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
licu-2008-02-22.pdf102,1 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.