Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14898
Title: | Развитие представлений о профессиях близких по социальному окружению у дошкольников с умственной отсталостью в сюжетно-ролевой игре |
Other Titles: | Development of ideas about professions close by their social environment in preschoolers with intellectual disability via a plot based role-playing game |
Authors: | Афанасьева, Р. А. Afanas'eva, R. A. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Афанасьева Р. А. Развитие представлений о профессиях близких по социальному окружению у дошкольников с умственной отсталостью в сюжетно-ролевой игре / Р. А. Афанасьева // Специальное образование. — 2020. — № 4 (60). — С. 18-28. |
Abstract: | В статье рассматриваются представления о профессиях близких по социальному окружению у дошкольников с умственной отсталостью и направления работы по их совершенствованию средствами сюжетно-ролевой игры. The article is devoted to the study of the ideas about professions in preschoolers with intellectual disability, which is undoubtedly urgent in the search for effective approaches to their development and social support. The ideas about the professions close by their social environment were developed in the process of playing, in particular, in plot based role-play games. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА ДОШКОЛЬНАЯ ОЛИГОФРЕНОПЕДАГОГИКА УМСТВЕННАЯ ОТСТАЛОСТЬ УМСТВЕННО ОТСТАЛЫЕ ДЕТИ ДОШКОЛЬНИКИ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ОРИЕНТАЦИЯ ПРОФОРИЕНТАЦИЯ ДОШКОЛЬНИКОВ ВЫБОР ПРОФЕССИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ САМООПРЕДЕЛЕНИЕ ПРОФОРИЕНТАЦИОННАЯ РАБОТА ФОРМЫ ПРОФОРИЕНТАЦИИ ПРЕДСТАВЛЕНИЯ О ПРОФЕССИЯХ СЮЖЕТНО-РОЛЕВЫЕ ИГРЫ ИГРОВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ФОРМЫ РАБОТЫ НАПРАВЛЕНИЯ РАБОТЫ СОЦИАЛЬНОЕ ОКРУЖЕНИЕ РАННЯЯ ПРОФОРИЕНТАЦИЯ СОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ ПРЕДСТАВЛЕНИЙ PRESCHOOL OLYGOPHRENOPEDAGOGY INTELLECTUAL DISABILITY CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES PROFESSIONAL ORIENTATION PROFESSIONAL ORIENTATION OF SCHOOLCHILDREN CAREER CHOICE PROFESSIONAL SELF-DETERMINATION PRESCHOOLERS INTELLECTUAL DISABILITY PLOT BASED ROLE-PLAYING GAMES INFORMATION ABOUT PROFESSIONS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14898 |
DOI: | 10.26170/sp20-04-02 |
Origin: | Специальное образование. 2020. № 4 (60) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2020-04-02.pdf | 649,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.