Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16321
Title: Использование информационно-коммуникационных технологий во внеурочной работе со школьниками, имеющими интеллектуальные нарушения
Other Titles: Information and communication technologies in extracurricular work with schollchildren with intellectual disabilities
Authors: Гребенникова, В. М.
Гребенников, О. В.
Шумилова, Е. А.
Grebennikova, V. M.
Grebennikov, O. V.
Shumilova, E. A.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Гребенникова В. М. Использование информационно-коммуникационных технологий во внеурочной работе со школьниками, имеющими интеллектуальные нарушения / В. М. Гребенникова, О. В. Гребенников, Е. А. Шумилова // Специальное образование. — 2021. — № 4 (64). — С. 153-169.
Abstract: В статье представлен опыт интеграции современных информационно-коммуникационных технологий в систему специального образования младших школьников с интеллектуальными нарушениями.
The article presents the experience of integrating modern information and communication technologies into the system of special education for children with intellectual disabilities. The empirical study is devoted to the analysis of the effectiveness of application of ICT in extracurricular work with junior schoolchildren with intellectual disabilities, the assessment of the positive impact on the development of cognitive interest and the learning motivation for the formation of primary basic skills to use computers.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ИНФОРМАЦИОННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ВНЕУРОЧНАЯ РАБОТА
ВНЕУРОЧНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ПОЗНАВАТЕЛЬНЫЕ ИНТЕРЕСЫ
ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ОЛИГОФРЕНОПЕДАГОГИКА
УМСТВЕННАЯ ОТСТАЛОСТЬ
УМСТВЕННО ОТСТАЛЫЕ ДЕТИ
ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЕ НАРУШЕНИЯ
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ ИНТЕЛЛЕКТА
НАРУШЕНИЯ ИНТЕЛЛЕКТА
РАБОТА С МЛАДШИМИ ШКОЛЬНИКАМИ
ЭМПИРИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ АКТИВНОСТЬ
КОМПЬЮТЕРНАЯ ТЕХНИКА
КОМПЬЮТЕРНАЯ ГРАМОТНОСТЬ
МОТИВАЦИОННАЯ СФЕРА
КОМПЬЮТЕРЫ
РАБОТА НА КОМПЬЮТЕРЕ
CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES
DISABILITIES OF INTELLECT
EXTRACURRICULAR ACTIVITY
INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES
COMPUTERS
OLYGOPHRENOPEDAGOGY
JUNIOR SCHOOLCHILDREN
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16321
DOI: 10.26170/1999-6993_2021_04_10
Origin: Специальное образование. 2021. № 4 (64)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2021-04-10.pdf711,91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.