Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16323
Title: Цифровые компетенции учащихся с расстройствами интеллектуального развития
Other Titles: Digital competences of children with disorders of intellectual development
Authors: Токарева, М. В.
Малярчук, Н. Н.
Tokareva, M. V.
Malyarchuk, N. N.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Токарева М. В. Цифровые компетенции учащихся с расстройствами интеллектуального развития / М. В. Токарева, Н. Н. Малярчук // Специальное образование. — 2021. — № 4 (64). — С. 183-196.
Abstract: В статье рассматриваются цифровые компетенции, которые способны освоить школьники с расстройствами интеллектуального развития.
The modern generation of children is born into the digital world. They take the use of digital technologies for granted. They only improve their digital competences in the process of learning. But children with special educational needs do not always have digital competences. For example, children with disorders of intellectual development do not develop digital competences in the course of learning. For such children, acquisition of digital technologies is limited to the use of smartphone and its basic functions. The problem is that, with inadequate digital competence, children with disorders of intellectual development may not be able to integrate into the digital society. The purpose of this article is to attract the attention of specialists to this problem and to determine which digital competences students with disorders of intellectual development are able to master. The digitalization of the education system is a natural and purposeful process supported by the state.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ШКОЛЬНИКИ
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ИНФОРМАЦИОННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ЦИФРОВЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ОЛИГОФРЕНОПЕДАГОГИКА
УМСТВЕННАЯ ОТСТАЛОСТЬ
УМСТВЕННО ОТСТАЛЫЕ ДЕТИ
ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЕ НАРУШЕНИЯ
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ ИНТЕЛЛЕКТА
НАРУШЕНИЯ ИНТЕЛЛЕКТА
РАССТРОЙСТВА ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ
ДЕТИ С РАССТРОЙСТВАМИ ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ
ЦИФРОВАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ПОНЯТИЙНЫЙ АППАРАТ
ИНФОРМАЦИОННАЯ ГРАМОТНОСТЬ
DIGITAL COMPETENCES
DIGITAL TECHNOLOGIES
INFORMATION TECHNOLOGIES
DISORDERS OF INTELLECTUAL DEVELOPMENT
DISABILITIES OF INTELLECT
OLYGOPHRENOPEDAGOGY
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16323
DOI: 10.26170/1999-6993_2021_04_12
Origin: Специальное образование. 2021. № 4 (64)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2021-04-12.pdf601,92 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.