Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16948
Title: | Экспериментальные основы процесса коммуникативной реабилитации младших школьников с задержкой психического развития средствами наглядного моделирования: этап диагностики |
Other Titles: | Communication rehabilitation of primary school children with disorders of psychological development through visual modeling: diagnostics stage |
Authors: | Илларионова, У. Е. Кубасов, А. В. Illarionova, U. E. Kubasov, A. V. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Илларионова У. Е. Экспериментальные основы процесса коммуникативной реабилитации младших школьников с задержкой психического развития средствами наглядного моделирования: этап диагностики / У. Е. Илларионова, А. В. Кубасов // Специальное образование. — 2022. — № 1 (65). — С. 92-105. |
Abstract: | В статье представлены результаты экспериментального исследования сформированности коммуникативных навыков младших школьников с задержкой психческого развития. The article presents an analysis of theoretical and practical methods literature on the peculiarities of the process of communication rehabilitation of primary school children with disorders of psychological development (DPD) by means of visual modeling. It is noted that the development of communication skills plays a great role in the preparation of children for schooling. The lack of elementary communication skills interferes with the child's communication with peers and adults, and in future disrupts the learning process as a whole. The possession of communication skills contributes to the child's psychological development and influences the formation of all kinds of their activity. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ ЗПР ЗАДЕРЖКА ПСИХИЧЕСКОГО РАЗВИТИЯ ДЕТИ С ЗАДЕРЖКОЙ ПСИХИЧЕСКОГО РАЗВИТИЯ НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ КОММУНИКАТИВНАЯ РЕАБИЛИТАЦИЯ КОММУНИКАТИВНЫЕ НАВЫКИ НАГЛЯДНОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ МЕТОД НАГЛЯДНОГО МОДЕЛИРОВАНИЯ ДЕТСКАЯ РЕЧЬ РАЗВИТИЕ РЕЧИ РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ СРЕДСТВА НАГЛЯДНОГО МОДЕЛИРОВАНИЯ ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ РЕЗУЛЬТАТЫ ИССЛЕДОВАНИЙ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКИ МЕТОДЫ ДИАГНОСТИКИ ЭТАПЫ ДИАГНОСТИКИ СФОРМИРОВАННОСТЬ КОММУНИКАТИВНЫХ НАВЫКОВ УРОВНИ СФОРМИРОВАННОСТИ КОРРЕКЦИОННАЯ РАБОТА DISORDERS OF PSYCHOLOGICAL DEVELOPMENT CHILDREN WITH DISORDERS OF PSYCHOLOGICAL DEVELOPMENT DPD JUNIOR SCHOOLCHILDREN COMMUNICATION REHABILITATION COMMUNICATION SKILLS METHOD OF VISUAL |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16948 |
Origin: | Специальное образование. 2022. № 1 (65) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2022-01-07.pdf | 533,43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.