Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17574
Title: Осведомленность родителей - ключевой фактор успешного речевого развития детей дошкольного возраста
Other Titles: Parental Literacy as a Key Factor for Successful Speech Development of a Preschool Child
Authors: Давидович, Л. Р.
Гусева, А. Ю.
Davidovich, L. R.
Guseva, A. Y.
Issue Date: 2023
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Давидович Л. Р. Осведомленность родителей - ключевой фактор успешного речевого развития детей дошкольного возраста / Л. Р. Давидович, А. Ю. Гусева // Специальное образование. — 2023. — № 1 (69). — С. 125-136.
Abstract: В статье рассматриваются методы и способы взаимодействия логопеда с родителями по развитию эгоцентрической речи у детей дошкольного возраста.
The authors of the article emphasize the importance of organizing early support for children with disabilities. Special emphasis is placed on the involvement of the family in the process of rehabilitation. The methods and tecniques of interaction between specialists and parents are enumerated, and the content of such interaction (information on age-related indicators of development of impressive and expressive speech, as well as specific features and indicators of the development of egocentric speech in children at an early and junior preschool age) is outlined.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
СЕМЕЙНОЕ ВОСПИТАНИЕ И ОБРАЗОВАНИЕ
ДОШКОЛЬНАЯ ЛОГОПЕДИЯ
НАРУШЕНИЯ РЕЧИ
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ
РЕЧЕВЫЕ НАРУШЕНИЯ
ДОШКОЛЬНИКИ
ДЕТСКАЯ РЕЧЬ
РАЗВИТИЕ РЕЧИ
РЕЧЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
СЕМЕЙНОЕ ВОСПИТАНИЕ
РОДИТЕЛИ
ДЕТСКО-РОДИТЕЛЬСКИЕ ОТНОШЕНИЯ
ЭГОЦЕНТРИЧЕСКАЯ РЕЧЬ
ЛОГОПЕДЫ
ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ РАБОТА
ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ ПОМОЩЬ
КОРРЕКЦИОННАЯ РАБОТА
РАБОТА С РОДИТЕЛЯМИ
МЕТОДЫ ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ
СПОСОБЫ ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ
МЕЖЛИЧНОСТНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ
ОСВЕДОМЛЕННОСТЬ РОДИТЕЛЕЙ
ИНФОРМИРОВАННОСТЬ РОДИТЕЛЕЙ
АНКЕТИРОВАНИЕ РОДИТЕЛЕЙ
АНКЕТЫ ДЛЯ РОДИТЕЛЕЙ
СТИМУЛЯЦИЯ ЭГОЦЕНТРИЧЕСКОЙ РЕЧИ
ФОРМЫ РАБОТЫ
НАПРАВЛЕНИЯ РАБОТЫ
PRESCHOOL LOGOPEDICS
SPEECH DISORDERS
CHILDREN WITH SPEECH DISORDERS
FAMILY EDUCATION
PARENTS
CHILD-PARENT RELATIONS
EGOCENTRIC SPEECH
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17574
DOI: 10.26170/1999-6993_2023_01_11
Origin: Специальное образование. 2023. № 1 (69)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2023-01-11.pdf514,07 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.