Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16947
Title: Влияние речевых нарушений на развитие творческого воображения младших школьников
Other Titles: Influence of speech disorders on the development of creative imagination of junior schoolchildren
Authors: Журавлева, Ж. И.
Zhuravleva, Z. I.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Журавлева Ж. И. Влияние речевых нарушений на развитие творческого воображения младших школьников / Ж. И. Журавлева // Специальное образование. — 2022. — № 1 (65). — С. 81-91.
Abstract: В статье представлены результаты экспериментального исследования по выявлению особенностей творческого воображения младших школьников с речевыми нарушениями.
Modern society makes demands on the development of a person who must be able to creatively approach problem solving, think outside the box, respond flexibly and quickly to ongoing changes, and find the best way out of the current situation. In domestic education, the priority vector is the formation of students' competences in solving non-standard situations that have come to replace academic achievement. Based on the needs of society, the paradigm of education and the implementation of activity and competence-based approaches, the development of creative imagination, as an important component of the life competence of elementary school students, is an urgent issue. In order to study the influence of speech disorders on the development of the creative imagination of junior schoolchildren, the author conducted an experimental study, the results of which are reflected in this article.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
ЛОГОПЕДИЯ
НАРУШЕНИЯ РЕЧИ
ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ
РЕЧЕВЫЕ НАРУШЕНИЯ
ТВОРЧЕСКОЕ ВООБРАЖЕНИЕ
ДЕТСКОЕ ТВОРЧЕСТВО
ТВОРЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
РАЗВИТИЕ ТВОРЧЕСКОГО ВООБРАЖЕНИЯ
ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
РЕЗУЛЬТАТЫ ИССЛЕДОВАНИЙ
КРИТЕРИИ ВООБРАЖЕНИЯ
CREATIVE IMAGINATION
LOGOPEDICS
SPEECH DISORDERS
CHILDREN WITH SPEECH DISORDERS
DISORDERS OF SPEECH
JUNIOR SCHOOLCHILDREN
PRIMARY SCHOOL
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16947
Origin: Специальное образование. 2022. № 1 (65)
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2022-01-06.pdf615,74 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.